Generation: Toekomstbepalers

De vraag: bouw je mee aan een traineeship voor onze toekomstbepalers? De nieuwe generatie talenten die in het ruimtelijk projectmanagement aan de slag gaat en het nét even anders doet?

Antwoord: Ja natuurlijk! En zo geschiedde. Ik heb in 2023 samen met collega-docent Merije Schilder het traineeship Omgevingsmanagement in Ruimtelijke Projecten ontwikkeld voor Generation. En ik geef maandelijks met veel plezier de modules aan de nieuwe lichting toekomstbepalers van Nederland!

Fountain Fuel: van merknaam naar soortnaam

“Zeg, mag ik ook zo’n Fountain Fuel in mijn gemeente?”- vroeg een wethouder aan een van de oprichters van Fountain Fuel. Dat was het mooiste compliment voor de communicatie-inzet tot dan toe. In 2022 ben ik bij deze start-up die waterstoftankstations bouwt aan de slag gegaan als communicatiemanager.
Met als eerste opgave: brand awareness creëren.

In korte tijd werden we in het speelveld van waterstofinfrastructuur herkend als serieuze disruptor: waterstoftanklocaties bouwen nog voor de vraag uit, daar is lef voor nodig, en ook naamsbekendheid. Met als mooi communicatieresultaat dat Fountain Fuel nu een soortnaam voor waterstoftankstations is.

NKL: de toekomst is elektrisch!

De ambitie: ervoor zorgen dat publiek laden in 2025 een eenvoudige alledaagse handeling is, zoals dat nu geldt voor het tanken bij een benzinestation. Met als hoger doel: het realiseren van 1.7 miljoen laadpunten, om bij te kunnen dragen aan de NL klimaatdoelen van 2030.

BZK: Tweede Kamerverkiezing in coronatijd

Hoe pak je de communicatie aan bij verkiezingen in coronatijd? Waarbij alles anders en niets vanzelfsprekend is? Dat doe je door goed te kijken naar wat kiezers nodig hebben!